kedi-alex

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Alexandra - 10 september 2014 08:55

140910- 08.30
-
Att jag vaknar tidigt vare sig jag jobbar eller inte, det är inget konstigt.
Ibland kan det vara lite jobbigt när jag är ledig, men va fan.. det är bara och ta det.

Var som vanligt svettig längst benen, så tänkte inte så mycket på det.
Upptäckte dock väldigt snart att svetten inte var som den brukade,
så jag lyfte bryskt bort täcket och upptäckte en trevlig blodfläck på lakanet.
Jag drog en lättande suck, trots att jag var tvungen att gå upp och hämta kallvatten
för att skrubba bort blodet. När jag är riktigt trött är det inte kul, men lättnaden
övervägde, då en bit av min ångest släpper en aning när mensen har brutit ur.

Eftersom jag har oregelbunden mens, så är det ännu jobbigare,
för då vet jag Aldrig när skiten behagar komma.
Om jag inte får min mens på en månad, så kan den komma i början av nästa istället
och då är det en ständig oro i mig i väntan på den ska komma.
Upplever inte detta varenda gång jag inväntar mensen, men väldigt ofta.
Mår jag dessutom dåligt i övrigt är det ännu värre.
Mår jag bra, så kan jag lugna ner mig. För jag vet att jag får min mens så småningom.

Suck, vilka bekymmer man har!

Ovido - Quiz & Flashcards