kedi-alex

Alla inlägg under mars 2013

Av Alexandra - 28 mars 2013 23:00

Har letat som en tok i buktiker.

Har sökt på nätet till förbannelse.

I tisdags trodde jag att jag skulle gå av på mitten eller nåt,

för jag fick sån huvudvärk av att söka på nätet.

Men när jag precis var på väg att ge upp, så hittade jag det jag letade efter.

Var inte säker på om det var sant, men det var de.

Och eftersom det var de, så struntade jag i att den var dyr.

För jag skulle ha den!

-

Den förbannade jävla, söta och braiga kaffebryggaren,

som man bara kokar 1-2 koppar kaffe i taget.

Eftersom jag själv inte dricker kaffe,

utan bara vill ha å bjuda på nån gång ibland, så är det ju perfekt!

Jag är glad, jag är lycklig, jag är glad!

Och den är sååå söt!


 


Av Alexandra - 24 mars 2013 22:22

Idag har det varit en lång dag i köket!

Jag har nämligen gjort kötbullar på 1,6 kg köttfärs.
Har länge velat göra de, efter jag fick receptet av mamma.
Hennes köttbullar är så gudomliga, så jag ville lära mig att göra dem själv också.

Jag var lite osäker i början, och när köttbullarna låg i ugnen,

men jag lugnade mig snabbt, när jag märkte att det gick rätt så bra.
Perfekta blev dem inte, men klart Godkända för att vara första gången!
Det var kul å inviga min hackelsemaskin till löken också. ^^


Innan jag gjorde köttbullarna, så gjorde jag faktiskt en kladdkaka

och nu senare ikväll gjorde jag en till.

Invigde då även mina fina kakformar, så det var kul!


Lyckad dag!


 



 




Av Alexandra - 19 mars 2013 14:00

"Händelsen skedde i Tosmur då kvinnan skickade ut sin man och 2 barn till parken för att städa.
Kvinnan börjar med att skaka mattorna från balkongen på 6:e våningen, då plötsligt räcket går sönder ...och kvinnan faller med mattan ned på marken.
Mannen som befinner sig i parken och hör skrik från byggnaden och ser då sin fru falla.
När han springer mot byggnaden ringer han även efter ambulans.
Kvinnan fördes till Alanyas statliga sjukhus (Devlet hastanesi)
Läkarna gjorde allt de kunde, dock gick hennes liv inte att rädda."
 
 

Av Alexandra - 18 mars 2013 22:09

Tvättdag i morgon bitti då!

Har sorterat ut tvätten på golvet här, och de tycker Äställä var intressant!

Jag borde ha gått å laggt mig för längesen egentligen, men det är väl som vanligt.

När man ska lägga sig tidigt, så drar man ut på det så mycket som möjligt.

Suck!


Aja, god natt nu!


Av Alexandra - 14 mars 2013 20:08

 

Köpte en lektunnel och en filt till Äställä idag.
Filten lade jag uppe på en kartong, som jag gjort iordning åt henne förut, så det blev som en koja.
Sen fick jag idén att haka fast tunneln i ingångshålet på kartongen,

så det blev en litet roligare krypin till kojan.


Av Alexandra - 10 mars 2013 21:50

...

Ja, i alla fall så har jag lånat henne, så får jag se hur det går.


 


Triss tyckte jag skulle ta en katt ifrån dem,

och då rekomenderade hon en liten dam, som var van innekatt.

Efter mycket velande så beslutade jag mig för att prova, så jag tog hem henne i fredags.

Vet tyvärr inte ålder på henne, men hon är inte ett år.

Så lite lekfull fortfarande, vilket kan vara rätt så bra, så det kan bli lite livat här ibland.
Sammtidigt är hon lugn, så när jag vilar, så vilar hon också,

så någon högljud varselse är hon inte heller. Vilket jag uppskattar!


 


Jag har döpt henne till Äställä, och det är tack vare min knäppa far, som hon får heta så.
Äställä kommer ifrån namnet Estelle,

men istället för de riktiga uttalet av namnet så uttalar pappa det Alltid som Äställä.

Och hon spökar i min pappas hjärna varenda eviga dag,

så det är klart att jag har blivit smittad av det också.
Frågade min pappa om han tyckte hon såg ut som en Äställä, och de tyckte han.
Å de tycker jag nog med, efter att ha funderat i helgen.


Så säg Hej till Äställä nu, god vänner!


 

Första bilden blev inte så bra,

men tyckte det var lite kul att se Äställä smyga på sin egen spegelbild!


 



 



 

Av Alexandra - 5 mars 2013 23:45

Fasiken va trött jag är!

Det har jag varit hela dagen.
Men istället för att lägga mig, så har jag lekt med en gammal bild på mig,

som jag hittade i Hannas dator för ett tag sedan!



 

 

Skapa flashcards