kedi-alex

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Alexandra - 27 mars 2012 12:30

Det var marknad igår! Det är de i och för sig varje dag, runt om Alanya.

Men det är två gånger i veckan, som de brukar hålla till närmast där vi bor.

Så du brukar vi gå och glo runt lite.

Det tråkiga med dessa marknader, är att de är samma sorts grejjer överallt.

Men de som är positivt, är att man alltid hittar något bra iaf.



Påväg till marknaden så såg jag en jättefin blomma, som påminde mig om solrosor.

Den växte på en plats, där den inte alls såg ut att höra hemma.

Skräp och ogräs runt omkring.

Men annars, som sagt: En jättefin blomma.



De jag lyckades hitta på marknaden, var iaf 44 st arband till Triss.

Köpte 10/15 st åt henne i julas, men hon ville ha flera,

så nu lär hon väl få så hon tiger.

Köpte armbanden färdiga i påsar denna gången,

istället för att rota i en hel hög själv.

Pappa tyckte de var smidigare så,

men det var väl för att han inte orkade vänta på mig denna gång.

Jag tycker det är roligare att plocka själv, då får man ju precis dem man vill ha.

När jag öpnnade påsarna, så upptäckte jag väldigt många dubbletter,

vilket jag tyckte var väldigt synd!

Men men...


Sedan hittade vi en klänning, som vi tyckte skulle passa åt syrran.

Hoppas bara hon kan ha den nu, för det var svårt med storlekarna.


Klänningen tyckte jag var så fin, så jag köpte en likadan till mig själv!


 






Blev även en tröja införskaffad också, men det var egentligen

enbart för att jag frös just då.


Mina jeans fick jag även uppsydda hos sömerskan.

48 kr för två par uppsydda jeans. Gratis juu!

Skapa flashcards