kedi-alex

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Bara för att jag är lättroad...

Av Alexandra - 6 juni 2011 23:00

 



"En ung kille från Kalv i Småland, flyttade till Stockholm för att söka jobb, inne i ett stort köpcentrum.


Chefen för köpcentret undrade: Har du någon erfarenhet?
- Jodå, jag har jobbat som försäljare hemma i skogarna.
 
Eftersom chefen tyckte att killen verkade trevlig och framåt, bestämde han sig att anställa honom.


- Du kan börja i morgon bitti, sa han till killen.

Jag kommer ner efter stängningsdags, i morgon kväll och hör hur du har haft det, på din första dag!


Killen hade en tung dag, och när den äntligen var till ända, kom chefen ner som han hade lovat.


- Hur många affärer gjorde du idag? frågade chefen.
- En. svarade killen.
Då blev chefen lite fundersam och sade:
Bara en?! Våra försäljare brukar normalt göra mellan 

20-30 affärer per dag.
Hur mycket pengar rörde sig affären om?
Killen svarade: 911 138 kr.
Chefen blev mycket överraskad och sade: 911 138kr?!

Vad sålde du till honom?
Killen svarade: Först sålde jag en liten metkrok.

Sedan sålde jag mellanstor metkrok.
Därefter en stor metkrok och sedan blev det ett metspö.

När jag sedan frågade honom vart han skulle fiska någonstans, svarade han kusten.
Då sade jag till honom att han skulle behöva en båt, så vi gick ner till båtavdelningen.

Jag sålde honom den stora Baylinern  med dubbla motorer.
Därefter visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten,

så jag tog honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4- hjulsdrivna Chevrolet Tahoen.
 
Chefen som nu var i chocktillstånd sade:
Så.. du menar alltså att en kille kom in , för att köpa en metkrok

och du lyckades sälja honom både en båt och en bil?


Då svarade killen glatt: Nej, nej! Han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru och då sade jag till honom,

att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersom helgen ändå skulle bli förstörd!"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 30 april 2015 14:40

https://kedi90.wordpress.com/

Av Alexandra - 6 december 2014 23:30

Tänk att det är så mycket som kan hända på så kort tid. Innan jag åkte till Turkiet sist, så föll jag på kärleksbanan igen. Blev kär i världens underbaraste kille! Vi har haft kontakt på nätet under många år och kontakten nu under hösten blev allt ...

Av Alexandra - 17 november 2014 10:00

Tiden går alldeles för fort som vanligt och i morgon är det dags att åka hem till kalla Sverige igen! Jag har haft fantastiska dagar här nere. Mycket umgänge med Birgitta, Annsofi och hundarna. Strålande väder i stort sett hela tiden. I helg...

Av Alexandra - 14 november 2014 19:05

Idag passade jag Lucifer åt Annsofi, då hon skulle åka in till stan och få lilla Misty kasterad. Jag och Lucifer tog en kort promenad, sen så slöade vi i soffan tillsammans större delen av dagen.           ...

Av Alexandra - 10 november 2014 21:00

Lucifer i knät och Misty i soffan!  

Skapa flashcards