kedi-alex

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Kan inte sova...

Av Alexandra - 27 maj 2011 02:54

Att vakna mitt i natten och inte kunna somna om, är något jag verkligen avskyr!

Det är inte ofta det händer, tack och lov för det. Men när det händer, är det riktigt jobbigt!

Alla negativa tankar kommer upp, och bara väller igenom mitt huvud.

Jag får ingen hejd på det, utan låter det vara, ifall det går över. Men det går inte över. Inte förän jag somnar igen. Och det är inte det lättaste att somna om, när man bara ligger och grubblar.


Det är nog första gången som jag skriver av mig på bloggen när jag inte kan sova.

Har tänkt på det många gånger förut, men det har liksom inte blivit.

Vad ska jag skriva liksom? Hur intressant är det för folk att läsa det här? Fast egentligen spelar det ingen roll.

Jag skriver ju främst för min egen skull. Och egentligen vet jag inte vad jag ska skriva.

Jag kan inte sova, är det jag skriver. Inget mer egentligen.


Jag vet inte vad som är jobbigast. De negatvia tankarna, eller att jag faktiskt är dötrött, och ändå inte kan sova.

Är iaf så pass pigg, så jag har kunnat läsa lite, sedan startat datorn och sätta mig här och glo runt lite.

Och sedan orka skriva. Då är jag väl ändå inte dötrött? Även om det känns så? Mysko det där....

Ska jag kanske då orka stänga ner det här, gå ut i köket

och ta ett glas vatten och sedan lägga mig i sängen och försöka somna om?


Well..... jag ska nog göra ett försök ändå.

 
 
Angelika

Angelika

29 maj 2011 12:46

Jag har märkt att jag oftast somnar om när jag går upp och skriver av mig. Det spelar ingen riktig roll vad jag skriver, men att få ur sig det jag ligger och grubblar på, hjälper :-) Sedan kanske jag inte håller med mig själv om något av vad jag har skrivit, nästa dag, men som sagt, det har tagit sig ut ur skallen iaf så att det går att sova :-)
Kram!

http://angelikavaalaewenson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 30 april 2015 14:40

https://kedi90.wordpress.com/

Av Alexandra - 6 december 2014 23:30

Tänk att det är så mycket som kan hända på så kort tid. Innan jag åkte till Turkiet sist, så föll jag på kärleksbanan igen. Blev kär i världens underbaraste kille! Vi har haft kontakt på nätet under många år och kontakten nu under hösten blev allt ...

Av Alexandra - 17 november 2014 10:00

Tiden går alldeles för fort som vanligt och i morgon är det dags att åka hem till kalla Sverige igen! Jag har haft fantastiska dagar här nere. Mycket umgänge med Birgitta, Annsofi och hundarna. Strålande väder i stort sett hela tiden. I helg...

Av Alexandra - 14 november 2014 19:05

Idag passade jag Lucifer åt Annsofi, då hon skulle åka in till stan och få lilla Misty kasterad. Jag och Lucifer tog en kort promenad, sen så slöade vi i soffan tillsammans större delen av dagen.           ...

Av Alexandra - 10 november 2014 21:00

Lucifer i knät och Misty i soffan!  

Skapa flashcards