kedi-alex

Alla inlägg under oktober 2010

Av Alexandra - 30 oktober 2010 12:30

           

    
-

Promenad med kameran, innan klipptid:


Av Alexandra - 29 oktober 2010 12:26

ME HAPPY!



             


Av Alexandra - 26 oktober 2010 21:24

Pappas träningscykel, som vi hämtade i Stockholm i lördags.

Han är nöjd och glad över den! 


Av Alexandra - 24 oktober 2010 19:30

När jag pratade med mamma igår, tipsade hon mig om en film som heter Persepolis,

(från 2007) som skulle gå senare på kvällen. Jag kollade in den, och tyckte den var jättebra, och jättespännande!



Handlingen: (taget från svt)


Teheran 1978. Marjane är åtta år gammal och funderar över framtiden. Hon drömmer om att bli profet för att kunna rädda världen. Hon följer med spänning de händelser som leder upp till revolutionen i Iran och som krossar shahregimen. Bakom sin slöja fantiserar Marjane om ett liv som revolutionär. När sedan kriget i Irak drar fram med bombdåd, kidnappningar och försvunna släktingar, visar sig Marjanes revolutionära drömmar bli problematiska. För att skydda henne, skickas hon till Österrike, där hon upplever sin andra revolution: tonåren, frihet, kärlek men även exil, ensamhet och utanförskap.




Lite bilder:

(från google)


  



Trailen: (http://se.filmtrailer.com/cinema/search-30/?q=Persepolis)


Skulle bra gärna vilja ha den filmen. Men vet inte hur jag ska få tag på den....

    

Av Alexandra - 23 oktober 2010 18:00

Igår så träffade jag Maria (från LSSLotta (Arbetsterapeuten

och pappa var med också (som förra gången)

Det blev inget med de jag helst skulle vilja pyssla med.

Men det är inte släppt än, så jag hoppas jag får göra det nån gång framöver.

Det fick bli Pärlemor istället!

Det är en liten butik i stan, som säljer pärlor och smycken.

Det roliga är att man som kund där, får göra sina smycken själv!

Men jag har aldrig varit in där förut, så vet inte alls hur det ser ut.

Nu kommer jag ju inte börja där på en gång, pang, poff.

Utan jag börjar med att göra ett studiebesök där, tillsammans med Maria,

och om jag då kan säga direkt, att det kanske är något för mig, så får jag börja vara där på prov.

Det roliga är, om jag börjar där, så kommer min handledare vara en tjej, som jag redan känner sen innan.

Vi har inte så mycket kontakt nu, men hon är helmysig och jättesnäll,

så det ska bli kul att få träffa henne igen! 


Städade badrummet igår också, under eftermiddagen. Det var bra jobbigt, men skönt när det blev klart.

Sen på kvällen, spenderade jag lite tid åt att vara med Linus och Nålberg. Trevligt, trevligt!



Idag, så var jag och pappa och glodde runt lite här och var, i lilla Ludvika.  

Vi var inne på El Giganten också, bara för att det var längesen vi var där.

Sju st Beck- filmer för 137 kr, hittade jag!

      


        

     


 

 

I morgon bär det av till Stockholm! Pappa har köpt en motionscykel på blocket, (tror jag) som vi ska hämta.

Blir att träffa storebror Daniel också, när vi ändå är där!

Av Alexandra - 21 oktober 2010 21:38

I morgon får jag reda på vad jag ska få pyssla med. Jag missförstod väl Maria förra gången,

när vi pratade om att hon kunde ringa mig om det var något.

Jag trodde hon skulle ringa och meddela mig vad jag ska få göra.

Men men... så är det.

Träffar henne i morgon, och då får jag veta! Har varit ivrig hela veckan, och för varje dag som har gått,

har jag bara hoppats mer och mer på att jag kommer få göra, det jag hoppas mest på!

Vet att jag inte ska hoppas för mycket, med tanke på informationen jag fick, men kan inte låta bli.

Bara jag inte blir allt för besviken om det inte blir så......


Strömavbrott har det varit här. Flera gånger igår kväll, och flera gånger denna kväll.

Igår gjorde det inte mig så mycket, för jag hade dansat Zumba på kvällen,

och strömavbrotten kom efteråt, när jag var i omklädningsrummet och var klar för att gå hem.

Men idag kom det mitt under Body Step-passet! Fyra-Fem gånger.

Vi försökte några gånger emellan avbrotten, men sen gav alla upp. IRRITERANDE!

Tur i oturen, så vågade jag mig fram till Jana. (en tjej som också tränar där)

Har sett ná några gånger förut, men har aldrig riktigt vågat prata med henne.

Men vågade nu! (STOLT!) Det var riktigt trevligt!  


Men nu ska jag sova, så jag kommer upp i morgon.





Ha det!  

Av Alexandra - 19 oktober 2010 16:21

Jag väntar spänt varenda dag på att Maria från LSS ska ringa.

Så jag får reda på vad jag får pyssla med om dagarna här framöver.

Jag hoppas verkligen det blir det första alternativet. Då kommer jag vara lyckligast i världen!  

Ska träffa Maria på fredag också, för att diskutera vidare, hur vi ska lägga upp allting.....


Ska nart iväg och steppa. Jag tog på mig min tunna munk/tränings tröja, för har inte haft den på mig förut,

sedan jag köpte den. Tycker den passar mig rätt bra, fast färgerna är ljusa, istället för mörka.  


Bilden blev kass, men det syns hur den ser ut iaf:

  

Av Alexandra - 15 oktober 2010 21:01

  Tre bra saker som har hänt idag:

1. Kom upp i tid idag, fast jag var dötrött.

2. Det kommer lösa sig med någon form har sysselsättning åt mig snart.

3. Träffat Martin.



 Dåliga saker som har hänt idag:

1. Det har haglat.

2. Det har snöat.

3. Jag har varit trött hela dagen.



 


Tvättdags i morgon! Längtar inte.....

Ovido - Quiz & Flashcards